Головна

STEM-освіта

Новини

Контакти

Для розкриття пунктів меню натисніть на галочку > справа

• Зареєструватися

На землі немає раю.. Але є його куточки справжнього щастя... І одним із них по праву вважається Мальта.
Вона вражає і захоплює, манить і зачаровує кожного мандрівника, який ступає на середземноморські землі. Відпочинок на Мальті настільки прекрасний, що туристи прагнуть приїхати на острів знову і знову...

Держава Мальта складається з трьох заселених островів: самої Мальти (246 кв.км), Гозо (67 кв.км) і Коміно (2,7 кв.км.) віддалених до півдня Сіцілії на 90 км. Ландшафт різноманітний – на острові немає ні гір, ні рік. Схили горбів являють собою розорані поля, розділені кам’яними межами й заростями кактусів. Якщо піднятися на вершину високого горба, то можна відразу побачити дуже велику частину острова.

Головною метою нашої поїздки на Мальту була Міжнародна конференція проекту "Навчаймося разом". Ціль конференції заключалася в наданні учням "голосу", практиці наших лідерських якостей і пізнанні досвіду участі в проекті з нашими друзями із-за кордону.

В роботі конференції взяли участь 125 учнів і вчителів із делегацій Мальти, Кіпру, Уельсу та України. Захід розпочався з урочистої промови пані Інгрід Іомоіс, директора Британської Ради у Мальті, після чого слідували промови представників Міністерства освіти та науки вище згаданих країн-учасниць. Далі учні презентували свою роботу в проекті за останні два роки. Після обіду ми всі взяли участь у 5 паралельних майстернях, які стосувалися тем: « Молодіжні смаки та стилі» (Лисенко Алла), «Захист навколишнього середовища» (Войцешина Наталія, Колотило Лілія), « Міжкультурний діалог» ( Боднар Анна, Криклива Анастасія), «Громадська співпраця і волонтерство» (Костюк Максим). Під час кожної з майстерень ми дізнались щось нове й цікаве, знайшли нових друзів і відкрили для себе шляхи зміни нашого міста й країни на краще. По закінченню кожного проекту ми вдало презентували публіці свої ідеї в заключній доповіді. Завершальне слово було надане професору ГрейсГріма, директору центру якості й стандартів у навчанні, яка зі своїми колегами вручила сертифікати усім учасникам .

Конференція справила на нас дуже велике враження: дізналися багато нового не тільки про свою країну, але й про культури інших держав, які брали участь у проекті, знайшли нових друзів серед однолітків і просто відчули гарну атмосферу.

Впродовж конференції познайомилися з дуже цікавими однолітками. Найбільше нас вразили учні з Кіпру. І ми надіємося, що на цьому наше спілкування не закінчиться, адже вони дуже дружелюбні, привітні та активні.

Під час конференції нами були відвідані мальтійські школи. Цікавим було те, що хлопці та дівчата навчаються окремо. Першим навчальним закладом, який ми відвідали, була школа для хлопців (StEliasCollegeBoys’ SecondarySchool). Увійшовши до холу, ми побачили багато фотографій та стендів. Школа вразила нас своєю чистотою, але були й недоліки. Ми зрозуміли, що вони не готувалися до нашого візиту, можливо, в них це не прийнято. Вузькі та довгі коридори школи нас дійсно вразили. Приємним було й те, що класи були добре обладнані, особливо кабінети хімії та фізики. Коли спустилися вниз ,то побачили велику спортивну залу із багатьма тренажерами та великим батутом у центрі. Потім нам запропонували обід і ми знову піднялися назад до головної зали. У ній стояло небагато синіх стільців, які були, до речі, дуже зручними. На сцені ми побачили безліч музичних інструментів: барабани, фортепіано та гітара. Було цікавим і те, що учні мають кімнату, де вони моляться, адже вони дуже віруючі люди. Ось , нарешті, пролунав дзвінок на перерву, всі «повилітали» зі своїх класів , щоб зустрітися з нами. Зазвичай, у цей час вони мають ланч, тому всі направлялись на шкільне подвір’я ,щоб трохи попоїсти й набратися сил. Отож, ми фотографувались, спілкувались і просто весело було всім разом. На жаль, час дуже швидко пролетів і довелося прощатись, бо мали відвідати ще одну школу, де на нас вже чекали.

Приїхавши у школу до дівчат (MariaReginaCollegeGirls’ SecondarySchool), ми одразу ж побачили знайомі обличчя, адже багато учнів із цього закладу брали участь у конференції. Школа була просторою та затишною . В ній велику увагу приділяють мистецтву, тому всі кабінети( а їх там аж три) дуже добре обладнані для творчості. Так ,як ми - творчі люди, то нам хотілося бути там якнайдовше та спробувати все. Сподобалось і те, що всі стіни класів прикрашені роботами учнів , бо саме це надає естетичного вигляду. Пізніше ми вийшли на вулицю, щоб подивитися, де у них проходять уроки фізкультури. Звичайно, їхні заняття відрізняються від наших. Як тут було чудово… Вразило і те,що під час уроку всі діти мали однакову спортивну форму, вправи вони виконували під музику, так набагато веселіше.

Коли ми зголодніли, то завітали до місця прийому їжі. Там дуже гарно: все засаджено деревами , квітами, стоять столики. Всі гості скуштували традиційні мальтійські страви. Чесно кажучи, нам вони дуже сподобалися. Саме тут нам випала нагода, щоб поспілкуватися, обмінятися подарунками та адресами. Розуміючи , що ,можливо, більше ніколи не побачимось, наша команда засмутилася. Настав час прощання, це, напевно, було найтяжчим моментом. Ми ніколи не забудемо тих людей, з якими там познайомилися.

Після завершення конференції, в нас залишилося останні два дні відпочинку, тому ми вирішили скористатися нагодою і побачити Мальту в її найкращому світлі. Нам сподобалася екскурсія у столицю Мальти – Валетту. Місто славиться своїми дворами, там можна помилуватися заможним мальтійським приданим з археології, історії, архітектури, мистецтва і культури. Більше того, ми завітали в старовинну столицю Мальти – місто Мдіна, яке вразило нас німим мовчанням середньовічних вуличок, величним кафедральним собором із його величним дзвоном, фортифікаційними стінами, з яких у гарну погоду відкривається панорама практично всього острова: старовинними руїнами будівель, які збереглися ще з римських часів. Також нам пощастило відвідати всі куточки Мальти на великому автобусі з відкритим верхом. А проживали ми в мальовничому місті Буджіба. Крім того, ми навіть мали змогу насолоджуватися красою Середземного моря. Радимо всім побачити Мальту, і ви будете дуже вражені від побаченого.

Наступного дня ми відвідали сусідній острів Гозо. Діставалися його берегів на паромі, а потім провели незабутні хвилини, їздячи на автобусі з відкритим верхом. Тому ми змогли насолодитися краєвидами сповна.

Острів Гозо, так само як і Мальта, має величезну історію. Недалеко від міста Шара знаходяться найдавніші зі збережених мегалітичних храмів – величні споруди Джгантії (в перекладі «Вежа Гіганта»). У світі практично немає подібних будівель, які можуть зрівнятися з Джгантії по старовині.

Впродовж усієї екскурсії ми мали змогу не тільки спостерігати за навколишніми краєвидами, а й сфотографувати всі значні місця. Нам дуже сподобалось, так зване Лазурове вікно, через яке видно блакитні простори, які відкриваються за скелями.

Але найбільше всіх вразила статуя, розташована посеред скель. Це було настільки велично, що словами навіть і не передати. Крім того, у нашої Наталочки у цей день був День народження! Ми її привітали , а ввечері всі пішли на морозиво. На жаль, час пролетів дуже швидко, і ми вирушили додому. Все, що відбувалося з нами на острові Мальта було казкою, яка стала реальністю. Ми чудово провели ці дні і у кожного в пам’яті залишилися тільки хороші моменти. По дорозі додому ми відвідали ще одну країну – Італію. Ми побували у прекрасному місті Римі. В нас не було багато часу, щоб нудьгувати, тому відразу пішли оглядати всі історичні пам’ятки, а їх, як ви знаєте, у Римі дуже багато.

Символ слави Вічного міста – Колізей, що вважається най- знаменитішим пам'ятником Італії. Нас вразила ця архітектурна споруда її величністю. Колізей бачили ввечері, він дуже гарно підсвічувався. Це було дивовижно, а скільки нових яскравих фото ми зробили. Саме це місце вразило нас найбільше, адже це є візитною картою Риму, і ці незабутні враження знаходитись поряд із височезними мурами. Не могли ми не подивитися і на знаменитий Фонтан ді Треві. Він є найбільшим у Римі. Його краса нас зачарувала. Загадавши бажання, ми кинули монетки і сподіваємося, що наші бажання обов’язково здійсняться.

Потім мали змогу побачити чудовий імператорський Римський форум, де засідають і засідали найвпливовіші політики Італії та всієї Європи. У нашій пам’яті назавжди залишиться все, що відбувалося впродовж цієї подорожі. Ми дуже раді, що була така можливість – відвідати Мальту. Нам було приємно проводити час разом. Дякуємо за можливість поринути в світ казки. Все було на високому рівні. Вдячні за організацію поїздки!

Категорії сайту

м. Старокостянтинів,
    Хмельницька область, 31100
  • (03854) 4-57-96
  • Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.