Мобільний вигляд веб сайту

Для переходу по меню потрібно лише натиснути на нього.

Головна

Життя гімназії

Прозорість та інформаційна відкритість закладу

Булінг

Про нас

ЗНО

ДПА

Новини

Контакти

ВІЧНА ПАМ'ЯТЬ ГЕРОЯМ

Сергій Михайлович Бондарчук

Для розкриття пунктів меню натисніть на галочку > справа

Педагогічний колектив
  • Зареєструватися

Ми керуємо речами
А людей ми ведемо за собою
Стівен Кові

Старокостянтинівський НВК має свій неповторний стиль, який спостерігається в оформлені кабінетів та рекреацій, шкільний дзвінок заміняє чудова мелодія, навіть у манері одягатися, і тим більше у змісті й технологіях навчання. Ми сьогодні створюємо сучасну українську Школу майбутнього у європейському розумінні цього слова.
Сучасне інформаційне суспільство зумовило появу нових підходів у теорії управління, в основу яких покладено застосування інформаційних технологій. Старокостянтинівський НВК є пілотним закладом Хмельницької області з використанням інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі. Принцип інформаційності ґрунтується на тому, що умовою, основою й метою управління інноваційним розвитком школи майбутнього є накопичення корисної інформації та вдосконалення засобів її обробки й використання. Тому все більш стає зрозумілим принцип фундаменталізму інноваційного розвитку Школи майбутнього, який має забезпечити можливість самореалізації особистості в умовах модернізації освіти.
"Школа майбутнього" є також державно-громадським загальноосвітнім навчальним закладом, у якому активну роль відіграє громадське самоврядування: різноманітні колективні й колегіальні формування вчителів, учнів та їхніх батьків. До них належать загальні збори, рада гімназії, батьківська рада, президентська рада та колегіальні органи управління (педагогічна рада, методична рада, рада завідуючих кафедр, рада керівників творчих груп учителів і учнів).
Я переконана, що успіх внутрішньошкільного управління значною мірою зумовлюється позицією директора, стилем його роботи, компетентністю, розумінням суті демократичних перетворень, стилем взаємин із людьми, рівнем демократичної культури, умілою роботою щодо розвитку самоврядування педагогічного колективу. Тому я вважаю, що я є директор-"демократ", бо мені притаманний стиль демократичних відносин з колегами, я бачу конструктив у критиці. Керівник освітнього закладу має вміти вести діалог, створювати умови для розвитку творчого потенціалу вчителя. За справжнього демократичного підходу директор не протиставляє себе колективу, гласність - дисципліні, а демократію - порядку. Тому я цілком розумію, що саме від особи директора багато в чому залежить успіх оновлення шкільного життя.
Сьогодні керівник не в змозі одноосібно вирішувати всі нагальні управлінські проблеми, що навіть безпосередньо належать до сфери його компетенції, оскільки їх занадто багато, вони різноманітні й специфічні, а його знання, досвід і наявний запас часу обмежені. Тому уміння грамотно делегувати повноваження є однією з основних якостей успішного менеджера. Перевага делегувань повноважень сприяє формуванню в колективі атмосфери творчості та відповідальності. Отже, менеджер повинен сприяти розкриттю потенціалу кожного педагога, правильно формуючи стратегію мотивації персоналу. Важливим інструментом для цього є делегування. Насправді делегування - це мистецтво. Мистецтво розвивати людей.
Основні правила ефективного делегування повноважень керівниками загальноосвітніх навчальних закладів:
- делегувати відповідно до здібностей та можливостей працівників;
- враховувати заохочення та мотивацію працівників;
- делегувати завчасно;
- чітко пояснювати, що вимагається, і визначати терміни виконання завдань;
- пояснювати суть та мету завдання;
- забезпечувати працівників необхідною інформацією;
- періодично перевіряти, як виконуються делеговані завдання;
- заохочувати якісне виконання роботи і тактовно корегувати недоліки;
- разом із завданням делегувати відповідальність
Якщо відійти від теорії до конкретики, то управлінську діяльність директора школи можна проілюструвати схемою.
Відповідно до річного плану школи, директор має координувати діяльність всіх структур взаємодією між ними. Ланцюг не має перерватися, але якщо в силу тих чи інших обставин варто вносити корективи до плану, про мотивацію змін має знати колектив і свідомо сприйняти ці зміни.
Центральне місце в управлінській діяльності директора школи посідає діагностично-контролююча діяльність. Вчителі заздалегідь проінформовані, яка з ланок навчально-виховного процесу контролюватиметься. Це у нас здійснюється щомісяця (додаток: план роботи на квітень). Результат контролю - це аналітичний наказ, нарада при директорові, аналіз роботи вчителів на засіданнях шкільних МО, оперативках. Така діагностика має стимулювати вчителів до покращення якості роботи. Системна ж діагностика сприяє рейтингуванню вчителів. Це ми здійснюємо за результатами І і II семестру. Об'єктивна оцінка діяльності вчителя, підтримка його творчої активності виключає нездорову напругу в колективі, стресові ситуації.
Командний дух - субстанція не проста. Її не можна зміряти, зважити чи класифікувати. Не можна й упровадити у школу насильницьким шляхом. Його створення - це щоденна, клопітка й подекуди й невдячна праця. Для успішної взаємодії команди необхідно створити таку атмосферу, щоб кожна людина, як в іронічному афоризмі про щастя: "вранці з радістю йшла на роботу, а ввечері із задоволенням поверталася додому".
Жарти жартами, але це дійсно щастя, передусім, для організації, коли людина на своєму місці, зайнята улюбленою справою й працює в команді справжніх професіоналів, які поважають один одного.
Точкою відліку для зародження командного духу насамперед є корпоративна культура.
Кожен працівник гімназії, ознайомившись зі своєю посадовою інструкцією, чітко розуміє межі своїх повноважень, не намагаючись охопити неосяжне або ж сачкувати, знаючи свої прямі обов'язки.
Директор має бути вдячним. Своєчасний відгук на старання, досягнення необхідні кожному працівнику закладу. Доречна похвала в деяких випадках може бути набагато кориснішою за матеріальне заохочення. Ви пам'ятаєте промови, які вимовляють "оскарівські" лауреати, піднімаючись на сцену за нагородою? Справжні професіонали, а не лише улюбленці долі, зазвичай, згадують усю знімальну групу - усіх тих, чия робота глядачеві просто непомітна. Проте без них режисер фільму ніколи б не став на сцені та не стискав би в руках нагороду.
Кадри дійсно вирішують якщо не все, то переважну частину того, що можна вирішувати. Тому дуже важливо правильно організувати роботу з колективом.
Корпоративні вечірки стали традиційними у нашій гімназії. День народження гімназії, День вчителя, 8 березня, зустріч з педагогами з інших шкіл України та зарубіжжя - справжні події у нашому житті. Раз на рік ми у теплу пору року їдемо у Карпати, Зарваницю чи інші мальовничі місця України.
Оскар Уайльд писав: "Я не можу керувати напрямком вітру, але здатен поставити вітрила так, щоб досягти мети". Тож завдання директора слідкувати, щоб вітрила закладу були спрямовані на реалізацію поставлених цілей.

Категорії сайту

Головна

Життя гімназії

Прозорість та інформаційна відкритість закладу

Булінг

Про нас

ЗНО

ДПА

Новини

Контакти

ВІЧНА ПАМ'ЯТЬ ГЕРОЯМ

Сергій Михайлович Бондарчук

  • fr-FR
  • English (UK)

Контакти

  • вул. Ессенська, 4,
    м. Старокостянтинів,
    Хмельницька область, 31100
  • (03854) 4-57-96
  • Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.